HERŞEYİN DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR. Sizin bir planınız, bir hesabınız varsa, Allah’ında bir planı bir hesabı var.

7 Nisan 2014 Pazartesi

Ali Karahasanoğlu / Yeni Akit

Bak Bilici kardeş, Allah seni seviyor ve uyarıyor!

 
Ali Karahasanoğlu / Yeni Akit
 
 
 
 
 
 
 
 
07 Nisan 2014


Gülen grubunda yıllardır önemli görevler yapan Abdülhamit Bilici ile, oturup sohbet etmişliğimiz olmasa da, bir-iki karşılaşmışlığımız vardır.
Dışardan tanıdığım kadarı ile de, kendisini sever, sayarım.
Yanlış yapmasını gönlüm arzu etmez.
Yanılmasını, yanlışta ısrar etmesini istemem.
Seçimlerden hemen önce, CNN’de Aslı Aydıntaşbaş’ın konuğu idi..
Dinlerken kahroldum..
Ama o kahroluşumun çok daha ötesini, şimdi seçimlerden sonra, sandık neticeleri ortaya çıktıktan sonraki hatada ısrar etmesinde yaşıyorum.
Bu nasıl bir gerçekleri görmeme direnci..
Bu nasıl, “Ait olduğum grup haksız bile olsa, haklı gibi görünsün” bağnazlığı?
Yapmayın..
İçinde bulunduğunuz grubun itibarı kalmadı.. Bireysel itibarlarınızı koruyun bari..
Niye bu kadar içerliyorum?
Dünkü röportajı yüzünden.
Önce bir bölüm aktarayım, Zaman’ın Pazar ekindeki röportajdan..
Sonra takdiri size bırakayım..
Zaman muhabiri Erkam Emre, AA ile Cihan Haber Ajansı kıyaslaması yapıp, sonuçlardaki farklılığı soruyor.. Bilici de izahatını yapıyor.. “Kendilerinin doğru neticeler verdiklerini, AA’nın sandıklar açılmadan uyduruk netice verdiğini” ima ediyor..
Bu bağlamda süren konuşmanın, soru ve cevabını, aynen iktibas ediyorum:
“Erkan Emre: ‘Neredeyse pes edecektim’ dediniz. Ne güç verdi?
Abdülhamit Bilici: İki şey bana güven verdi. Birincisi verileri aktarma hızımızda anormal bir düşüş olmadığını anlamam, ikincisi ise il sorumlusu arkadaşlarla yaptığım görüşme sonucunda hiçbir problemin olmadığını öğrenmem. Hakkımızdaki olumsuz sanal algının tamamen manipülatif bir algı olduğuna emin oldum. Ayrıca çok enteresan bir şey oldu. Anadolu Ajansı’nın İstanbul’daki sandıkların çok yüksek oranlarda açıldığını söylediği saatlerde sandık başındaki görevlilerimizi aradım, verdikleri cevap çok şaşırtıcıydı: ‘Biz daha il genel meclisini yeni sayıyoruz’ dediler. Datalarımızın sağlam olduğuna emin oldum. Çünkü tutanaklara yansıyan seçim sonuçlarını almıştık ve bunlar da mantıklı bir şekilde geliyordu, hızımız da normaldi. Tüm bunları görünce gaza gelmeyelim dedim. Bu algı manipülasyonuna alet olmayalım dedim.”
Ben şahsen Bilici’ye, sarfettiği bu sözleri ile, ilahi bir uyarı yapıldığına inanıyorum..
Bilici, seçim sonuçlarını manipüle ettikleri iddiasını cevaplarken, çok vahim bir hata yapıyor..
“Konu ile ne kadar ilgisiz, işin ayrıntılarından ne kadar uzak olduğu”nu.. “Seçimlerle hiç ilgilenmediği”ni.. “Gülen yararına, AK Parti aleyhine” operasyon amacı ile, seçim sonuçlarına yoğunlaştıklarını resmen itiraf ediyor.
Nedir o vahim hata?
AA, İstanbul sandıklarında büyük oranda sonuçları vermiş. Cihan ise, o saatlerde çok gerilerde imiş ya..
Bilici kardeşim de, kendi temsilcilerini arayıp, “Ne durumdasınız, bakın AA çok ilerde” diye sormuş.
Cevap ilginç: “Biz daha il genel meclisini yeni sayıyoruz.”
Yapma Bilici kardeş..
Bu hatayı yapma..
Yorgun olabilirsin..
Camianın iki yüzlüleri, senin gözlerini kapatmış olabilir.. Seni efsunlamış olabilirler..
Üzgün olabilirsin..
Ama bu hatayı yapmaya hakkın yok..
Bu hatayı yapıyorsan, “Allah beni uyardı, sevilen bir kul imişim” de.. Uyan ve çekil kenara..
İstanbul’da il genel meclisi seçimi yok ki, sayımı da olsun, Bilici kardeş.
Sen kimbilir nereyi aradın?
Pensilvanya, kısa aramada kayıtlı olmalı..
Kimbilir, belki neticeler önce Pensilvanya’ya gidiyor, onlar gerekli manipülasyonu yapıp, sana aktarıyordur.
Onun için de, sen gerçekten İstanbul’da sandık başındaki görevli arkadaşını arayacağına, Pensilvanya’yı aramış olmalısın.
Pensilvanya’daki manipülasyon memuru nereden bilecek, İstanbul’da ne seçimi yapıldığını..
İşi manipülasyon yapmak..
Rakamları altüst etmek..
“Dur ya.. Daha il genel meclisini saymadık biz” diyerek, atıyor palavrayı..
Sen de yiyorsun, değil mi Bilici kardeş?
Bir husus daha var..
Onu, Bilici’ye hiç yakıştıramadım.
Diyor ki Bilici: “İl Seçim Kurulu’nun İstanbul için açıkladığı sonuçlara göre Kadir Topbaş yüzde 47,9 oy aldı. Bizim o akşam verdiğimiz rakam ise yüzde 47,6. Mustafa Sarıgül için yüzde 40, bizim verdiğimiz rakam da yüzde 40. Görüldüğü gibi çok küçük bir yüzde farkı var.”
Oysa hala internet sitelerinde duruyor..
Hürriyet, önce AA’nın rakamlarını, ardından da CHA’nın rakamlarını vermiş: “CHA’nın sonuçlarına göre İstanbul’da Mustafa Sarıgül yüzde 45,75 oy oranı ile seçim yarışını önde götürüyor. Ak Parti’nin adayı Kadir Topbaş ise yüzde 44 oy oranında.”
Ben bizzat şahidiyim, Samanyoluhaber’de, akşam saat 23.00 neticesini vereyim sana Bilici kardeş..
AA ve AA’ya atıfla yayın yapan TV’lerin, “Topbaş: % 47, Sarıgül: % 40” rakamlarını verdiği saatte, Samanyolu rakamları şöyle idi: “AK Parti: % 43.7.. CHP: %43.4”
Her hatadan ders çıkarmalıyız.. Hataları; Allah’ın bir uyarısı olarak görmeliyiz..
Bilici kardeşim de, “il genel meclisi oyları” hatasını böyle görmeli.. Komplocuların arasından, bu vesile ile ayrılmalı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder